Για μένα

Αντώνης Ζαρίντας
Δάσκαλος

Ο Αντώνης Ζαρίντας είναι δάσκαλος. Από την αρχή της χιλιετίας υπηρετεί τα παιδιά στα Δημόσια Δημοτικά Σχολεία της Κύπρου. Τα πεδία των σπουδών του είναι: Παιδαγωγικά, Ψυχολογία και Διαπολιτισμικότητα, Επικοινωνία και νέα Δημοσιογραφία. Τα ενδιαφέροντά του επικεντρώνονται στην τομή της δημοσιογραφίας/επικοινωνίας με την παιδαγωγική, που συγκροτεί το πεδίο της Παιδείας στα Μέσα (Media Education), καθώς και στους νέους γραμματισμούς που αναδύονται κι απαιτούνται στον 21ο αιώνα, όπως τον γραμματισμό στα Μέσα (Media Literacy). Τον Δεκέμβριο του 2015, η συμμετοχή του «Media Education Month» βραβεύθηκε με την 3η θέση στον διεθνή διαγωνισμό «Media & Information Literacy Educational Resource» που διοργάνωσε το κοινωφελές ίδρυμα «Evens Foundation».

Αρθρογραφεί τακτικά στον έντυπο κι ηλεκτρονικό τύπο για θέματα που αφορούν, κυρίως, την μάθηση στην εποχή της πλήρους μεσοποίησης του πολιτισμού, ενώ κείμενά του έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους. Συμμετείχε ως εισηγητής σε αρκετά συνέδρια, ημερίδες κι εργαστήρια με παιδαγωγική θεματολογία στην Κύπρο και την Ελλάδα. Διατηρεί, επίσης, δύο εκπαιδευτικά ιστολόγια: ekpaideusi.blogspot.com & medialiteracy-education.blogspot.com. Ακόμη, έχει εμπνευστεί και συν-δημιουργήσει το εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ξενάγηση στο γήπεδο», όπου παιδιά επισκέπτονται οργανωμένα με το σχολείο τους το ποδοσφαιρικό γήπεδο της Α.Ε.Κ. Λάρνακας για να το γνωρίσουν από κοντά και ταυτόχρονα να κάνουν μάθημα σε διάφορους σταθμούς. Από το 2019 μέχρι και το 2021 επιμελούνταν την στήλη «10+1 μικρές απαντήσεις σε μεγάλες ερωτήσεις» του παιδικού περιοδικού «Παιδική Χαρά», ενώ από το 2021 ξεκίνησε τη νέα στήλη «Δέκα ΑΝ». Έχει γράψει το παιδικό βιβλίο «Η μέρα που τελείωσε το παγωτό» (εκδ. Ελληνοεκδοτική, 2021), το οποίο αποτελεί το πρώτο ελληνόφωνο παραμύθι με θέμα τα fake news (βλ. www.zarintas.com)



Διαλέξεις:
  1. «Αξιοποίηση του ηλεκτρονικού υπολογιστή στην τάξη», Κλιμάκιο Πληροφορικής, Λεμεσός, 6 και 7 Νοεμβρίου 2002
  2. «Ο βιωµένος φόβος στο δηµοσιογραφικό λόγο», Ημερίδα «Ελευθερία του λόγου, του νόμου ή του φόβου; Η νέα δημοσιογραφία και οι προκλήσεις της», Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, 17-3-2014
  3. «Η Εκπαίδευση στα Μέσα στον διεθνή χώρο και την Κύπρο», Ημερίδα «Επικοινωνία και Εκπαίδευση», Α.Κί.ΔΑ, Λάρνακα, 19-3-2016
  4. «Οπτικοακουστική εκπαίδευση και δημοφιλής κουλτούρα: μελέτη περίπτωσης γνωστής τηλενουβέλας», 1ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή "Οπτικοακουστικός Γραμματισμός στην Εκπαίδευση", Θεσσαλονίκη, 24 με 26-6-2016
  5. «Τιμωρία ή ενίσχυση της συμπεριφοράς;», στο «Γονείς, οι πρώτοι παιδαγωγοί», Δημ. Αλαμινού, Λάρνακα, 19-11-2016
  6. «Εκπαίδευση στα ΜΜΕ: Διδακτικές πρακτικές εγγραμματισμού στα Μέσα», Α.Κί.ΔΑ, Λάρνακα, 26-11-2016
  7. «Εγγραμματισμός στα Μέσα –Βασική προτεραιότητα του Πολίτη», Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία, 2-12-2016
  8. «Εκπαίδευση στα ΜΜΕ. Μαθαίνοντας στα παιδιά να κινούνται έξυπνα στον ωκεανό των Μέσων Επικοινωνίας», Α.Κί.ΔΑ, Οίκημα ΠΟΕΔ, Λευκωσία, 3-3-2017
  9. «Πώς είναι να διδάσκεις μια γενιά που μεγαλώνει κάτω από τη φοβερή επίδραση των μαζικών Μέσων; Η αναγκαιότητα της Εκπαίδευσης στα Μέσα και η παιδαγωγική αξιοποίηση του γραμματισμού στα Μέσα.», Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2-11-2017
  10. «Θέλω να μιλήσω. Παρωδώντας τον φυσικοποιημένο λόγο της τηλεόρασης», Εκδήλωση «Μάθε παιδί μου χάχανα», Δημ. Ορόκλινης, Λάρνακα, 13-3-2019
  11. «Έλεγχος εγκυρότητας και αποδόμηση ψευδών ειδήσεων: μια διδακτική πρόταση», 5ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας για τις ΤΠΕ, Θεσσαλονίκη, 28-4-2019
  12. «Από το Fortnite στη σχολική τάξη: τα παιδιά και ο ρόλος των γονέων», 8-5-2019, Δημ. Μενεού, Λάρνακα
  13. «Κατ’ οίκον εργασία: Έρευνα – εμπειρία – πολιτική και πρακτικές παιδαγωγικές συνεπαγωγές», 5-10-2019, Συνέδριο ΠΑΣΥΠΟΣ, Δημ. Καθαρής, Λάρνακα
  14. «Πώς είναι να διδάσκεις μια γενιά που μεγαλώνει κάτω από τη φοβερή επίδραση των μαζικών Μέσων; Η αναγκαιότητα της Παιδείας στα Μέσα και η παιδαγωγική αξιοποίηση του γραμματισμού στα Μέσα.», στον διεπιστημονικό κύκλο διαλέξεων “Εκπαίδευση, Κοινωνία & Πολιτισμός”, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 13-11-2019
  15. «Προς μια μιντιακά εγγράμματη κοινωνία», στο διεθνές συνέδριο «Ενδυνάμωση των νέων ψηφοφόρων για μια Ευρώπη βιώσιμης ανάπτυξης και ισότητας», Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, 5-11-20211
  16. «Θεωρία και πράξη της Εκπαίδευσης στα Μέσα», συνέδριο «Παιδεία στα Μέσα», Α.Κί.ΔΑ, Λάρνακα, 1-12-2021
  17. «Η Παιδαγωγική του Σεβασμού - Η ζωή και το έργο του Γιάνους Κόρτσακ», Α.Κί.ΔΑ, Λάρνακα, 23-3-2022

Βιβλία:
  1. «Για την Ελλάδα ως εξαίρεση», Συλλογικός Τόμος «Μιλάμε για την Ελλάδα», Μεταμεσονύκτιες εκδόσεις, Αθήνα: 2013, σελ. 43-50
  2. «Η ρητορική του κατασκευασμένου φόβου και ο βιωμένος φόβος», Συλλογικός Τόμος «Εκδοχές της ελευθερίας στην μηντιακή μας πραγματικότητα», επιμ. Σ. Ιορδανίδου & Κ. Στρατηλάτης, Μεταμεσονύκτιες εκδόσεις, Αθήνα: 2018, σελ. 101-122
  3. «Οπτικοακουστική εκπαίδευση και δημοφιλής κουλτούρα», Συλλογικός Τόμος «Εγγραμματισμός στα Μέσα – Media Literacy: σε αναζήτηση της έννοιας και της λειτουργίας της», Μεταμεσονύκτιες εκδόσεις, Αθήνα: 2018, σελ. 211-221
  4. Η μέρα που τελείωσε το παγωτό, 2021, Ελληνοεκδοτική

Δημοσιεύσεις:
  1. «Οπτικοακουστική εκπαίδευση και δημοφιλής κουλτούρα: μελέτη περίπτωσης γνωστής τηλενουβέλας», Πρακτικά του 1ο Πανελληνίου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή ‘’Οπτικοακουστικός Γραμματισμός στην Εκπαίδευση’’, 2017, σελ. 249-256
  2. «Έλεγχος εγκυρότητας και αποδόμηση ψευδών ειδήσεων: μια διδακτική πρόταση», Πρακτικά του 5ου Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας, 2018, σελ. 121-127
  3. «Οπτικοακουστική εκπαίδευση και δημοφιλής κουλτούρα», Επιστημονικό Περιοδικό «Εκπαιδευτικός Κύκλος», Τόμος 6, Τεύχος 3, Έτος 6, 2018, σελ. 196-201

Περιοδικά:
  1. «Τιμωρία ή ενίσχυση της συμπεριφοράς;», περιοδικό «Απόφοιτος» του Πανεπιστημίου Κύπρου, Τεύχος 2, Δεκέμβριος 2008
  2. «Σχολικός εκφοβισμός», εφημερίδα Δήμου Δρομολαξιάς-Μενεού «ΔροΜενέα», Έκδοση 3η, Δεκέμβριος 2014-Ιανουάριος 2015, σελ. 8
  3. «Πως θα γίνει μηντιακά εγγράμματη η κοινωνία», περιοδικό «Δημοσιογραφία», Τεύχος 13, Άνοιξη 2017
  4. «Τα παιδιά του πολιτισμού των Μέσων», περιοδικό «Οικογένεια και Σχολείο», Παγκύπρια Σχολή Γονέων, τεύχος 234, Δεκέμβρης 2017, σελ. 3-5


Κείμενα:

  1. «Η αντιμετώπιση του «άλλου» στην εκπαίδευση», Αλήθεια 5-3-2004, Πολίτης 5-3-2004, Χαραυγή 30-3-2004
  2. «Διαστάσεις της νέας τεχνολογίας στην εκπαίδευση», Πολίτης, 26-10-2003
  3. «Γλώσσα και σχολείο», Πολίτης, 18-7-2005
  4. «Για μια Παιδεία του “Είναι”», Πολίτης, 13-12-2005
  5. «Τιμωρία ή ενίσχυση της συμπεριφοράς;», Πολίτης, 16-4-2006
  6. «Εθνοκεντρισμός και Εκπαίδευση», Πολίτης, 25-10-2006
  7.  «Συζητώντας για τη Διγλωσσία...», Πολίτης, 15-5-2007
  8. «Εκπαιδευτική δράση η απάντηση στον εκφοβισμό», Πολίτης, 6-7-2008
  9. «Βία και σχολείο», Πολίτης, 13-11-2009
  10. «Blog-άροντας εκπαιδευτικά», Πολίτης, 10-12-2009
  11. «Σκέψεις πάνω στην ανάγνωση της έκθεσης της Παγκόσμιας Τράπεζας», Paideia News, 4-5-2014
  12. «Για την αναγκαιότητα της Εκπαίδευσης στα Μέσα (media literacy)», Paideia News, 22-10-2014
  13. «Εκπαίδευση εν μέσω κρίσης», Paideia News, 15-12-2014
  14. «Ο δάσκαλος εν μέσω κρίσης», Paideia News, 19-11-2015
  15. «Εκπαίδευση στα Μέσα: μαθήματα από τη Φινλανδία», Paideia News, 9-1-2016
  16. «Τα παιδιά στον μηντιακό ωκεανό», dimosiografia.com, 24-1-2017
  17. «Σχολικός εκφοβισμός», time4kidscy.com, 2-3-2017
  18. «Νεολουδισμός και μάθηση», dimosiografia.com, 15-3-2017
  19. «Νεολουδισμός, ασύρματο δίκτυο και μάθηση», Paideia News, 21-3-2017
  20. «Οι ψευδείς ειδήσεις και ο ρόλος της εκπαίδευσης», dimosiografia.com, 4-4-2017
  21. «Οι ψευδείς ειδήσεις και ο ρόλος της εκπαίδευσης», Paideia News, 5-4-2017
  22. «Εκπαίδευση στα Μέσα: προστατευτισμός ή ενδυνάμωση;», Paideia News, 1-10-2017
  23. «Το προφίλ του εκπαιδευτικού των Μέσων», Paideia News, 17-10-2017
  24. «Η Παιδεία στα Μέσα στην Κύπρο», Paideia News, 22-1-2018
  25. «Πόσο χρόνο επιτρέπεται να περνούν τα παιδιά στα ψηφιακά Μέσα;», Paideia News, 15-3-2018
  26. «Το σχολείο στον μεσοποιημένο κόσμο», Paideia News, 25-6-2018
  27. «Το δικαίωμα του παιδιού στον σεβασμό και ο θεσμός του σχολείου», Paideia News, 3-12-2018
  28. «Πέρα από την Πρωταπριλιά: Διεθνής Ημέρα Fact-Checking (2 Απριλίου)», Paideia News, 1-4-2019
  29. «Διδάσκοντας εξ αποστάσεως σε περίοδο κρίσης», Paideia News, 9-4-2020
  30. «Η πανδημία των Fake News και ο ρόλος του σχολείου και της οικογένειας», Paideia News, 13-4-2020
  31. «Μία δεκαετία απαξίωσης των δασκάλων», Paideia News, 26-4-2020
  32. «Εκπαιδευτική τηλεόραση: περισσότερο εκπαίδευση ή τηλεόραση;», Paideia News, 1-5-2020
  33. «Ο κινούμενος τόπος των δασκάλων», Paideia News, 3-5-2020
  34. «Ο θεσμός των κληρωτών στην Π.Ο.Ε.Δ.», Paideia News, 11-8-2020
  35. «Ο μη σχολικός χώρος του κυπριακού σχολείου», Paideia News, 25-8-2020
  36. «Παιδεία στα Μέσα: πέρα από τους κινδύνους και τα οφέλη», Paideia News, 9-9-2020
  37. «Σχολική τσάντα και υγεία του παιδιού», Paideia News, 15-10-2020
  38. «Παγκόσμια Εβδομάδα Παιδείας στα Μέσα», Paideia News, 27-10-2020
  39. «Αντέχοντας ψυχικά σε περιόδους κρίσης», Paideia News, 9-11-2020
  40. «Είναι λύση τα παιδιά να κάθονται υποχρεωτικά σε σκαμπό τα διαλείμματα;», Paideia News, 19-11-2020
  41. «Υπέρ της κατάργησης της κατ’ οίκον εργασίας στις μικρές τάξεις του Δημοτικού Σχολείου», Paideia News, 2-12-2020
  42. «Για τον Σελεστέν Φρενέ και τους δασκάλους που ονειρεύονται», Paideia News, 26-5-2021
  43. «Η ζωή και το έργο του Γιάνους Κόρτσακ», Paideia News, 25-10-2021
  44. «Ο άνθρωπος στη σύγχρονη εποχή και η αναγκαιότητα της Παιδείας στα Μέσα», Paideia News, 21-11-2021
  45. «Η βαθιά κρίση του σχολείου», Paideia News, 25-3-2024
Συνεντεύξεις:

  1. «Ο Αντώνης, ο δάσκαλος πίσω από τη viral φωτογραφία της ημέρας», City, 20-5-2020, https://city.sigmalive.com/article/2020/5/20/o-antones-o-daskalos-piso-apo-te-viral-photographia-tes-emeras-mila-ste-city/
  2. «Ένας δάσκαλος υποδέχεται με υπέροχο τρόπο τα Βητα-μινάκια», Φιλελεύθερος, 21-5-2020, https://www.philenews.com/koinonia/eidiseis/article/941414
  3. «Πορευόμαστε στο μέλλον με την όπισθεν», SkalaTimes, 4-9-2020, https://www.skalatimes.com/2020/09/04/%CE%B1%CE%BD%CF%84%CF%8E%CE%BD%CE%B7%CF%82-%CE%B6%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B5%CF%85%CF%8C%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B5-%CE%BB%CE%BF%CE%B9%CF%80%CF%8C/
  4. «Εκπαιδευτικό success story εν μέσω πανδημίας», Φιλελεύθερος, 27-1-2021, https://www.philenews.com/koinonia/eidiseis/article/1111340/ekpaideftiko-success-story-en-meso-pandimias-eikones
  5. «Ο δάσκαλος και συγγραφέας Αντώνης Ζαρίντας μιλά στο Infokids για τη «Μέρα που τελείωσε το παγωτό» και τα fake news», Infokids 20-7-2021, https://www.infokids.cy/o-daskalos-kai-syggrafeas-antonis-zar/
  6. «Οι Μικροί Βιβλιοφάγοι ρωτούν τον Αντώνη Ζαρίντα», 16-11-2021, https://www.facebook.com/photo/?fbid=10157841265810378&set=gm.886913245528028
  7. «Βιβλιοκουβέντες τετ α τετ με ένα παιδικό βιβλίο “Η μέρα που τελείωσε το παγωτό”», SkalaTimes 17-5-2022, https://www.skalatimes.com/2022/05/17/bibliokoubentes-tet-a-tet-me-ena-paidiko-vivlio-ti-mera-pou-teliwse-to-pagwto/ 
  8. Ραδιοφωνική εκπομπή «Πολύχρωμο Αερόστατο», Ράδιο Ενημέρωση, 2-11-2022
  9. «Πολύχρωμο Αερόστατο», 6-11-2022, https://facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0JjobPYW6iyFRdDxNBciUsPHrofrBk3WjGXWdXHoQKBLypqUvWLUUcMaE24ZsMJogl&id=100063619504741 
  10. «Βιβλιοφάγοι», 18-3-2023, https://www.facebook.com/groups/766647920512708/?multi_permalinks=1594020804442078&notif_id=1679153705388075&notif_t=feedback_reaction_generic_tagged&ref=notif
  11. «Τα ΜΜΕ στη ζωή μας & «Οι ερωτήσεις που θα αλλάξουν τον κόσμο» του Αντώνη Ζαρίντα», 8-11-2023, politismika.gr, 
  12. «Αντώνης Ζαρίντας: Υπερπληροφόρηση και παραπληροφόρηση μάςεγκλωβίζουν στην άγνοια και τη σύγχυση», 8-11-23, ΕRΤnews
  13. «Αντώνης Ζαρίντας / Οδηγούμαστε στην ανακουφιστική παραίτηση– Οι ερωτήσεις που θα αλλάξουν τον κόσμο», 14-11-23, TVXS.gr
  14. «Ο Αντώνης Ζαρίντας στο Α' ΠΡΟΣΩΠΟ», 3-12-23, diastixo.gr

Τηλεόραση/Ραδιόφωνο:

  1. «Εκπαιδευτική τηλεδιάσκεψη με το Κατάρ», Εκπομπή «Γλυκεία Χώρα» ΡΙΚ2, 21-2-2003
  2. «Ξενάγηση στο γήπεδο», ANT1 TV, 2-11-2017, https://youtu.be/D40HUx0zeAg 
  3. «Μήνυμα στον κορωνοίό», Alpha TV, 21-5-2020, https://youtu.be/qBM5cWJv6qc  
  4. «Αφιέρωμα στα Τριταμινάκια», Alpha TV, 21-5-2021, https://www.alphanews.live/cyprus/binteo-nai-mporoyme-na-allaxoyme-ton-kosmo-giati-ena-paidaki-idi-ekane και https://www.youtube.com/watch?v=o6HZLiMg9Jo
  5. «Η μέρα που τελείωσε το παγωτό», Plus TV, 13-7-2022, https://youtu.be/ayWGDvQ5ass
  6. «Συνταγές για βιβλιοφάγους - Οι ερωτήσεις που θα αλλάξουν τον κόσμο», 13-10-2023, Ράδιο ΑΣΤΡΑ, https://youtu.be/XP92cd_T-pQ 
  7. «Συνταγές για βιβλιοφάγους - Γιάνους Κόρτσακ», 10-11-2023, Ράδιο ΑΣΤΡΑ, https://www.youtube.com/watch?v=JqMiYOkectY
  8. «Διαδράσεις - Γιάνους Κόρτσακ», 28-2-2024, Ράδιο ΑΣΤΡΑ, https://youtu.be/4woeucHqsHc 
  9. «ΡαδιοΚοινότητες - Γιάνους Κόρτσακ», 19-3-2024, ρ/σ Στο Κόκκινο, https://youtu.be/8kf7vLZo5ew

Διακρίσεις:

  1. 2ο βραβείο στο Β’ Παγκύπριο Διαγωνισμό «Γεώργιου Καμιναρίδη» που διοργάνωσε η Π.Ο.Ε.Δ., 2008
  2. 1ο Βραβείο στο Γ’ Παγκύπριο Διαγωνισμό «Γεώργιου Καμιναρίδη» που διοργάνωσε η Π.Ο.Ε.Δ. με θέμα: «Ανάπτυξη ηλεκτρονικού περιβάλλοντος το οποίο υποστηρίζει τη διδασκαλία ενότητας στην Ιστορία, σε οποιαδήποτε τάξη του Δημοτικού Σχολείου», 2009
  3. 3ο Βραβείο στο Δ’ Παγκύπριο Διαγωνισμό «Γεώργιου Καμιναρίδη» που διοργάνωσε η Π.Ο.Ε.Δ. με θέμα: «Ανάπτυξη ηλεκτρονικού περιβάλλοντος το οποίο υποστηρίζει τη διδασκαλία ενότητας στη Διαπολιτισμική Αγωγή, σε οποιαδήποτε τάξη του Δημοτικού Σχολείου», 2010
  4. 3η θέση στον διεθνή διαγωνισμό «Media & Information Literacy Educational Resource» που διοργάνωσαν τα κοινωφελή ιδρύματα «Evens Foundation and Modern Poland Foundation» με τη συμμετοχή «Media Education Month», 2016, βλ. http://milpeer.eu/documents/130/
  5. 5η θέση Πανελληνίως και 1η θέση Παγκυπρίως στον Μαθητικό Διαγωνισμό Ραδιοφωνικού Μηνύματος «Καν’ το ν’ ακουστεί 2020», συμμετοχή «Δεν θα σας αφήσουμε», 2020
  6. 3η θέση Πανελληνίως και 1η θέση Παγκυπρίως στον Μαθητικό Διαγωνισμό Ραδιοφωνικού Μηνύματος «Καν’ το ν’ ακουστεί 2021», συμμετοχή «Γίνε το εμείς, μπορείς!», 2021


Read more...

Digi-digi template

Back to TOP