Γιορτή των ταλέντων


Γιορτή των ταλέντων - "Αυτοί το πίστευαν!" (παρουσίαση στο Power Point)

Βιβλίο επισκεπτών

Καρτέλα των ταλέντων

Πρόσκληση

*Τα φύλλα εργασίας και οι παρουσιάσεις δημιουργήθηκαν από τον Αντώνη Ζαρίντα.


Πρόκειται για μια δράση η οποία στοχεύει αφενός στο να εδραιώσει μια συνέχεια μεταξύ σπιτιού και σχολείου και αφετέρου στο να δημιουργήσει τις συνθήκες ώστε το κάθε παιδί να βιώνει θετικά την εικόνα του.



ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ:

1. Οι μαθητές συζητούν και κάνουν δραστηριότητες σχετικά με τα ταλέντα τους. Φέρνουν τα ταλέντα/ενδιαφέροντά τους στο προσκήνιο και ασκούνται στο να αναγνωρίζουν τα ταλέντα/ενδιαφέροντα των συμμαθητών τους. Η αναγνώριση των ταλέντων των άλλων παιδιών μπορεί να λάβει παιχνιδιάρικη μορφή (π.χ. ομαδοποίηση παιδιών με ίδια ταλέντα/ ενδιαφέροντα, βρες το παιδί που έχει το «τάδε» ταλέντο, παντομίμα με το ταλέντο κ.ά.). Επίσης, ενημερώνονται για περιπτώσεις ανθρώπων που κατάφεραν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν, πιστεύοντας στον εαυτό τους και στο ταλέντο τους.

2. Τα παιδιά ετοιμάζουν προσκλήσεις, που τις μοιράζουν στα υπόλοιπα τμήματα. Επίσης, ετοιμάζουν αφίσες με συνθήματα υπέρ της μοναδικότητας και της αξίας του κάθε ανθρώπου που τις τοποθετούν σε κομβικά σημεία του σχολικού κτηρίου.

3. Την ημέρα της γιορτής η τάξη διαρρυθμίζεται με τέτοιο τρόπο ώστε όλα τα εκθέματα να προβάλλονται ανεμπόδιστα (π.χ. σε σχήμα «Π»). Τα εκθέματα αφορούν καθετί σημαντικό για τα παιδιά. Μαζεύονται, λοιπόν, οι μικροί θησαυροί των παιδιών και παρουσιάζονται στο σχολείο (μετάλλια, φωτογραφίες, διπλώματα, ποιήματα, ζωγραφιές, κατασκευές, συλλογές, σπάνια αντικείμενα, αυτόγραφα κ.ά.) Τα παιδιά λειτουργούν ως ξεναγοί και σχολιαστές των εκθεμάτων τους. Επίσης, ελαφριά μουσική υπόκρουση θα δημιουργήσει πιο ευχάριστο περιβάλλον.

4. Κατά την αποχώρηση της φιλοξενούμενης τάξης όσα παιδιά επιθυμούν γράφουν τις εντυπώσεις τους στο «βιβλίο επισκεπτών». Αυτά τα σχόλια θα αποτελέσουν μετά τη μεγαλύτερη επιβράβευση για τα παιδιά που επέδειξαν τα ταλέντα τους.

5. Μετά την ολοκλήρωση της εκδήλωσης, είναι απαραίτητο να δοθεί χρόνος ώστε να ακουστεί η φωνή των παιδιών. Τα παιδιά πρέπει να εκφράσουν τις εντυπώσεις και τα συναισθήματα που βίωσαν. Αυτό μπορεί να γίνει είτε προφορικά είτε με γραπτές δραστηριότητες (π.χ. κάθε παιδί γράφει σε μια καρτέλα το τι ένιωσε και μετά όλες οι καρτέλες μαζεύονται και τοποθετούνται στην πινακίδα της τάξης, ίσως γύρω από μια φωτογραφία της εκδήλωσης).


ΑΛΛΕΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ:

*Κάθε παιδί μπορεί να φέρει μια κονκάρδα/ταμπελίτσα που θα αναγράφεται το κυριότερο ταλέντο του.

*Τα παιδιά γεμίζουν τους πίνακες της τάξης με τα ονόματά τους και με συνθήματα υπέρ της μοναδικότητας και της αξίας του ανθρώπου.

*Η εκδήλωση μπορεί να διανθιστεί με επίδειξη κάποιου ταλέντου από κάποιο παιδί (π.χ. χορευτικό, λαβές τζούντο, επίδειξη κάποιου μουσικού οργάνου κ.ά.).

*Ο/Η εκπαιδευτικός μπορεί να δώσει διπλώματα συμμετοχής στα παιδιά της τάξης του.

*Στη γιορτή μπορούν να προσκαλεστούν και γονείς.

Digi-digi template

Back to TOP